Bevers (5 t/m 7 jaar)

De bevers zijn de jongste jeugdleden die Scouting Starrenburg heeft. Spelenderwijs komen de kinderen voor het eerst in aanraking met scouting technieken en maken zij vooral plezier met elkaar. Samenwerken, creativiteit en fantasie wordt hiermee flink gestimuleerd. Op het gebied van fantasie worden de bevers het meest geprikkeld doordat de bevers "leven" in het dorp Hotsjietonia.

In het dorp Hotsjitonia vind je allemaal verschillende huizen waar de dorpsbewoners wonen. Zo vind je er Professor Plof en Rozemarijn, Rebbel en Bas Bos, Stanley Stekker, Sterre en Steven Stroom, Keet en Fleur Kleur, Noa en Stuiter. Elk personage heeft zijn eigen specialiteiten die dienen als leidraad voor de opkomst.

Elke zaterdag komen de Bevers bijeen op het clubhuis om spelletjes te spelen, te knutselen, op pad te gaan of om te spelen met de dorpsbewoners van Hotsjietonia. De opkomst duurt van 10:30 tot 12:30. Hierbij dragen zij dan hun uniform wat bestaat uit een rode blouse en de groepsdas.

De leiding van de bevers bestaat uit Renée Martveldt, Eva Weerdmeester, Luka van der Toorn, Nadia van den Bulk en Frank van Etten.