Op zaterdag 18 september was het weer tijd voor het jaarlijkse overvliegen!

Wanneer leden oud genoeg zijn voor het volgende onderdeel wordt er passend afscheid van ze genomen door het 'oude' onderdeel en worden ze door middel van verschillende beproevingen welkom geheten door het nieuwe onderdeel. Een dag waar veel leden elk jaar weer naar uitkijken en waarbij schoon én droog blijven lastig is.

De bevers hebben zich bewezen op een parcourtje, liepen geblinddoekt de welpen jungle in en hebben zich van hun beste kant laten zien tijdens het liaan slingeren, brullen, sluipen en snoephappen. De welpen namen afscheid van hun groep oudste met het traditionele 'vla voeren' en gingen vervolgens aan de slag met het overvlieg parcours bedacht door de scouts zelf. Met dit jaar op het programma: een tonnen parcours, vla twister, levend bowlen, hamer hangen en een quiz.

Aan het eind van de dag vlogen vervolgens de oudste scouts over naar de explorers, maar uiteraard niet voordat er nog passend afscheid genomen was van de groep. De overige scouts hadden een 'besties quiz' bedacht, lieten ze omgekeerd sok worstelen 🧐 (dit was toch wat minder spectaculair dan ze bedacht hadden...) en er werd vervolgens afgesloten met het traditionele perzik sjoelen. Na het avondeten was het vervolgens echt tijd voor hun beproeving, bedacht door de explorers. En wat voor een beproeving! Dit jaar stond in het teken van een kleine bootcamp met een vleugje Expeditie Robinson. Niet op een onbewoond eiland, maar gewoon bij ons op de Delftweg en daaromheen. Push-ups, dansjes, hapjes, quiz vragen en zelfs een parcours boven de Schie.. Alles kwam voorbij!

Een lange dag, maar altijd weer enorm leuk. Met een goeie dosis humor, doorzettingsvermogen en uiteraard een warme douche sloegen alle overvliegers erin om het volgende onderdeel te bereiken. Wij wensen iedereen dan ook veel plezier bij hun nieuwe onderdeel en kijken er naar uit om weer nieuwe avonturen te creëeren!