iScout 2021 ondanks de maatregelen groot succes! Een digitale wereldreis tussen Scoutinggroepen uit 25 landen met ruim 12.000 deelnemers verspreid over 638 teams.

Scouting Starrenburg behaald 48ste plek op de iScout!

De iScout is een digitale wereldreis tussen Scoutinggroepen van over de hele wereld. Met ruim 12.000 deelnemers, verspreid over 25 landen en 638 teams was de editie op 6 maart 2021 niet alleen de grootste, maar ook de meest digitale editie!

Vanwege het Coronavirus en daarbij behorende maatregelen was deze editie van de iScout volledig digitaal. Normaliter wordt er gespeeld vanaf ons clubhuis, maar dit jaar zat iedereen volledig Coronaproof thuis. Doormiddel van video bellen, whatsappgroepjes en Google Drives stonden we dit jaar in contact met elkaar. Een communicatieve uitdaging, maar die gingen we graag aan!

Ons team bestond dit jaar uit ruim 30 Starrenburgers bestaande uit; explorers, stamleden, bestuursleden, leiding en andere betrokkenen. Een groepsbrede activiteit waar we elk jaar weer naar uitkijken. De iScout is een digitale wereldreis waarbij de hersens op de proef worden gesteld middels lastige en complexe reisvragen. Goed beantwoorde reisvragen leveren de punten op voor de eindstand. Om deze reisvragen vrij te spelen dienen er knotsgekke opdrachten gedaan te worden die worden gecontroleerd door een jury. Dit alles uiteraard in een vooraf bepaalde speeltijd en vanaf een speciaal ingerichte website. Op 6 maart 2021 tussen 19:00 en 23:00 was het dan ook een georganiseerde chaos om zoveel mogelijk punten te behalen.

Voor de opdrachten moet je ruim denken en alles uit de kast halen, maar dan ook echt alles. Niks is te gek! Zo was er dit jaar een opdracht waarbij je een wc helemaal vol moest bouwen met zoveel mogelijk spullen, zodat je er zelf niet meer bij kon. Of moest je met karton een heuse 'trapglijbaan' bouwen, welke vervolgens uiteraard gebruikt moest worden. Ook moest er een bushokje nagebouwd worden, een nietjes kunstwerk gemaakt worden en moest er vlog gemaakt worden vanuit de huize waarmee je speelde. Met 30 opdrachten in totaal, de een nog gekker dan de ander, zat er aan het eind van het spel dus niets anders op dan het huis weer helemaal opruimen. Maar na zo'n geslaagde opkomst, volledig Coronaproof was dat het zeker waard.

Scouting Starrenburg behaalde ondanks de aanpassingen en de digitale uitdaging een mooie 48ste plek door slim en goed samen te werken vanuit huis. Een resultaat om trots op te zijn en we kijken nu al uit naar volgend jaar. Hopelijk wel weer vanaf ons clubhuis. Dat is toch het gezelligste!

Op elke opdracht moet een 'iScout vlag' te zien zijn. Dit jaar zag die van ons er zo uit

Bij een activiteit hoort een groepsfoto, ookal is deze online!